Verdieper - Een hoopvolle poke bowl

Een hoopvolle poké bowl

Het is zover! Na vier verschillende aanvliegroutes en bijbehorende domeinnamen en zevenendertig keer het ontwerp te hebben veranderd, staat Verdieper nu volwaardig online. En dat vind ik best spannend. Het is als een eerste keer voor een groep spreken of door de stad lopen in kleren waar je jezelf niet helemaal lekker in voelt. Het is maar de vraag of ik dit hier zou moeten opschrijven, want ja, je nieuwe merk, moet je stevig neerzetten.

Een poké bowl die zichzelf nog moet bewijzen

Op de pagina waar ik mijzelf iets meer introduceer, is ook te lezen dat ik deze website als een online oefenplaats zie, een werkplaats om te oefenen in het samenbrengen van wat mij inspireert. Ik merk dat dit niet eenvoudig is, aangezien ik meerdere liefdes heb die door elkaar heen lopen en weinig met elkaar van doen lijken te hebben. Het voelt nu nog als een poké bowl die niet helemaal lekker smaakt. De afzonderlijke ingrediënten zijn prima, maar het geheel verdient nog wat aandacht. Dat wordt mijn zoektocht in de komende tijd. Maar ik heb goede hoop dat het goed komt.

Verdieper

Het probleem is dat ik het woord ‘Verdieper’ briljant vind. Het resoneert op verschillende niveau’s. Verdiepen an Sich is een actieve houding waarin ik mijzelf graag vind: op zoek naar de vraag achter de vraag, zwerven tussen de regels van het verhaal, doordringen tot waar het om gaat. Dit geldt zowel voor mijn werk als pionier en buurtpastor in Rotterdam Spangen, maar ook voor het werk dat ik doe voor bedrijven, organisaties en kerken op het gebied van online presentie en zichtbaarheid.

De zin van het leven en SEO

Deze motivatie om te verdiepen werkt door in meerdere gebieden van het leven, die niet direct hand in hand gaan. Wat hebben theologie en huisstijl met elkaar te maken? Hoe verhoudt zich het doordenken van ethische vraagstukken zich tot de psychologie van kleuren op een website? Hoe kan het gesprek over de zin van het leven ooit raken aan SEO (Search Engine Optimization)? Op het eerste gezicht zijn die lastig te combineren. En op het tweede gezicht ook.

Ruimte om één mens te zijn

Tegelijkertijd geloof ik in de ruimte die er ontstaat door beide velden met elkaar in gesprek te laten zijn. Ik weet nog niet helemaal hoe, en misschien valt er na korte of langere tijd wel een onderdeel af. Toch wil ik de uitdaging aangaan om één mens te zijn: theoloog, ontwerper, online marketeer en degene die de combinatie van die allen is. Ik ben benieuwd.

Deel dit bericht

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp